Belka nosna suwnicy posiada przekrój skrzynkowy

Suwnica wykonana jest ze stopu AlI Z n:M g 1, spawana metodą MIG przy użyciu elektrody ze stopu AIMg5. Przy rekonstrukcji jednego z budynków przemysłowych należało powiększyć nośność suwnicy z 20 T na 30 T bez zmiany belki podsuwnicowej. Zdecydowano się na oryginalne rozwiązanie suwnicy jednobelkowej o spawanej konstrukcji aluminiowej. Belka nośna suwnicy posiada przekrój skrzynkowy, wykonany z blach aluminiowych grubości 10 mm i czterech kształtowników tłoczonych. 1) Wózek suwnicy o kształcie kątownika w przekroju poprzecznym porusza się jako wspornik po 3 szynach stalowych połączonych z kształtownikami aluminiowymi śrubami na podkładkach izolujących. Suwnica wykonana jest ze stopu AlMg5, spawanie wykonano metodą MIG. Ciężar suwnicy wynosi tylko 1/3 ciężaru stalowej suwnicy poprzednio używanej, pomimo półtorakrotnego wzrostu nośności. [patrz też: reaktory chemiczne, magnesy neodymowe, gonty drewniane ]

Powiązane tematy z artykułem: gonty drewniane magnesy neodymowe reaktory chemiczne