Nowoczesna architektura : „Niedokończone przestrzenie” Portrety Usprawiedliwi architekci szkockich szkół artystycznych

Niedokończone spacje.
jest uznanym przez krytyków filmem dokumentalnym o ambitnym designie i budowie Escuelas Nacionales de Arte lub National Art School w Hawanie na Kubie w 1961 r., w której miały znaleźć się szkoły baletu, tańca współczesnego, muzyki, sztuk teatralnych i plastycznych.
Uniwersytet był mózgiem dzieci Fidela Castro i Che Guevary, którzy chcieli stworzyć prestiżowy, nowoczesny uniwersytet sztuki dla mieszkańców Kuby.
Projekt został porzucony ze względu na cięcia finansowania i różnice ideologiczne, ale trzej architekci odpowiedzialni za projekt, Ricardo Porro, Vittorio Garatti i Roberto Gottardi, byli nadal podekscytowani, gdy w marcu 1999 r.
Zostali wezwani do ustalenia budżetu na utrzymanie marnych szkół .
Czytaj dalej, aby dowiedzieć się więcej na temat historii Escuelas Nacionales de Arte i zdjęć z kampusu.
Wiele lat temu ambicje Fidela Castro i Che Guevary zostały przyjęte przez biednych i niepiśmiennych Kubę.
Obiecali dobrobyt i edukację wolną od rządów dyktatorskich i obcych.
Po pokonaniu Batisty i wyrzuceniu Amerykanów z kraju, Castro i Guevara wyruszyli, aby wywiązać się ze swoich obietnic.
Zaczęto od zamknięcia uniwersytetów i szkół oraz wysyłania ludzi na obszary wiejskie, aby nauczali biednych i niepiśmiennych czytać.
.
Paolo Gasparini Architekt John Loomis, autor nowej edycji Revolution of Forms, Cuba s Forgotten Art Schools pisze, że Che chciał założyć rewolucyjną, międzynarodową szkołę.
Castro znał architekta Ricardo Porro, który został zatrudniony do pracy wraz z włoskimi architektami, Vittorio Garatti i Roberto Gottardi, którzy mieszkali w Hawanie.
Biorąc pod uwagę prawie niemożliwe zadanie w ciągu jednego roku, trio zaczęło planować kampus z kompleksem budynków dla każdej szkoły na uniwersytecie.
Dzięki uprzejmości Johna Loomisa Jak historia miała, kryzys kubańskiego pocisku z 1962 roku przekierował fundusze z edukacji na obronę, a do roku 1965, w atmosferze konfliktu ideologicznego, szkoła została uznana za kompletną.
Choć odległy, organiczny kompleks ceglanych i terra-cotowych konstrukcji sklepowych ujawnił ekscytację, z jaką architekci podeszli do tego projektu.
– Szkoła nowoczesnego tańca została ukończona, szkoła plastyczna była już prawie ukończona, szkoła muzyczna była blisko, a szkoła dramatu była w połowie ukończona ,.
Loomis stwierdził.
Wszyscy byli używani w różnym stopniu.
od pełnego użycia bez użycia..
.
Paolo Gasparini Rosnące napięcie wśród klas wywołało niechęć do architektów.
Porro i Garatti wycofali się do Europy ze względu na ich arystokratyczne pochodzenie.
W kampusie jeszcze daleko do ukończenia, budynki popadły w ruinę, zostały poddane wandalizmowi i zostały opanowane przez tropikalny wzrost.
Loomis.
Książka sprowadziła sprawę na pierwszy plan, a zażenowany rząd kubański zaprosił Porro i Garattiego na Kubę.
Powitano ich z powrotem jako bohaterów, uznanych za ich pracę na kampusie.
.
Niedokończone spacje.
i zaktualizowaną wersję Loomis.
książka rzuca więcej światła na dochodzenie architektów i ich wizję.
Dzięki uprzejmości Johna Loomisa [przez architektów + rzemieślników]
[patrz też: Dachówki betonowe, dachówki, cięcie cnc ]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Powiązane tematy z artykułem: cięcie cnc dachówki Dachówki betonowe