Prety sciskane wykonano ze stopu AlMg 5

Dla stoczni w Hamburgu wykonano w 1954 r. suwnicę o nośności 40 T, poruszającą się na 10 linach 2). Suwnica przedstawia się jako kratownica przestrzenna o długości 58,5 m, wysokości 4,3 m oraz szerokości 1,8 m . Ciężar jej wynosi 6,5 T wobec 13 T przewidzianych dla konstrukcji stalowej. Wszystkie pręty kratownicy wykonane są z rur o średnicy 10ą+240 mm przy grubościach ścianek 4+13 mm. Pręty ściskane wykonano ze stopu AlMg 5, zawierającego 4+5,5% Mg, o wytrzymałości R, = 24 kG/mm2, pręty rozciągane oraz blachy węzłowe ze stopu AlMg 3, zawierającego 2+4% Mg, o wytrzymałości R, == 23 kG/mm2. Połączenia wykonano za pomocą spawania łukowego pod ochroną argonu, przy czym spoiny Czołowe spawano elektrodą wolframową, zaś spoiny pachwinowe- elektrodą topliwą ze stopu AlMg 3. Przed spawaniem stosowano podgrzewanie lokalne do 200°C. Styki rUT znajdują się poza węzłami; do przejścia z rur o większej średnicy do rur o mniejszej średnicy służą zwężki stożkowe. Połączenia w węzłach wykonano na styk oraz za pomocą blach węzłowych odpowiednio wycinanych, na które nasuwano przecięte rury. Wszystkie spoiny badano przez prześwietlenie promieniami Y wytwarzanymi za pomocą izotopów. Konstrukcja otrzymała powłokę ochronną przez malowanie. [więcej w: klej do styropianu grafitowego, tikkurila kolory paleta, refleks białystok ]

Powiązane tematy z artykułem: klej do styropianu grafitowego refleks białystok tikkurila kolory paleta