ZURAWIE

ŻURAWIE Jednym z licznych przykładów są żurawie obsługujące stocznie w Glasgow. Posiadają one nośność 38 T przy wysięgu 33,50 m oraz 20 T przy wysięgu 38 m 1). Ciężar całego żurawia wynosi 444 T. Żuraw porusza się na 32 kołach po szynach o rozstawie 7,60 m. Wykonanie wysięgnika o długości 41 m i ciężarze 10 T ze stopu a1luminium pozwoliło na zmniejszenie ciężaru (w porównaniu z analogiczną konstrukcją stalową) górnej obrotowej części dźwigu O 80 T. Żuraw wspornikowy, zastosowany przy montażu żelbetowego mostu w Oxfordzie 2). Wspornik porusza się na wózku poprzecznie do osi mostu, a po zmontowaniu jednego przęsła, zostaje przesunięty wzdłuż osi mostu. Śląskie Przedsiębiorstwo KSUP Mostostal w Zabrzu wykonało prototyp masztu montażowego, którego udźwig przy wysokości 20 – m wynosi 5 T, a ciężar własny 500 kG 1). Maszt składa się z członów (odlewów), z których jeden widoczny jest na rys. 6-51a w widoku i przekroju. Maszt wykonano ze stopu AIMg10 o własnościach mechanicznych: R; 3000 kG/cm2, Q02 = 1400 kG/cm2, E = 680 000 kG/cm2, a5 = 80f0. [podobne: prace dekarskie, dachówki ceramiczne, blachy trapezowe ]

Powiązane tematy z artykułem: blachy trapezowe dachówki ceramiczne prace dekarskie